Cultuur bij je buur en C1000: samen gastvrij

Zondag 13 april 2014

Door Redactie

Markant

Supermarkten C1000 Sprengenpark Bredewout en de Mheen Bredewout sponsoren het nieuwe initiatief Cultuur bij je buur. Eigenaar Paul Bredewout stelt ontvangstpakketten beschikbaar voor alle gastheren/vrouwen, waarmee ze de bezoekers van het evenement gastvrij kunnen onthalen. De C1000 ontpopt zich ook als podium door de opening te laten plaatsvinden in de vestiging Sprengenpark op vrijdagmorgen 16 mei. Dat is het startsein voor een weekend vol optredens op verrassende locaties in Apeldoorn. Meer informatie is te vinden op www.cultuurbijjebuur.nl.

Samenwerking
De organisatie is erg blij dat C1000 wil meewerken, zowel in natura, als in de promotie. “De supermarkt laat daarmee zien dat het niet voor niets de C van Cultuur in zijn naam heeft”, aldus projectmedewerker Mari van Helvoort.

We krijgen vele sponsorverzoeken, maar deze sprong er voor mij uit” zegt eigenaar Paul Bredewout. “Het is een ludiek plan waar aandacht voor elkaar en de buurt voorop staat. Zo’n evenement versterkt het trotse gevoel in de wijk en in de stad. Daar werk ik graag aan mee”.

Cultuur bij je buur

Tijdens Cultuur bij je buur op 16, 17 en 18 mei treden Apeldoornse artiesten op verrassende locaties op. Doel van dit evenement is inwoners direct in contact te brengen met lokale kunst- en cultuurvormen. Inmiddels staan er circa 50 optredens op het programma, van muziek tot exposities, in woonkamers, verzorgingshuizen, winkels en op zolders.

SpektAKel

Cultuur bij je buur is een initiatief van SpektAKel, servicepunt voor amateurkunst in Apeldoorn en onderdeel van Markant, Centrum voor Kunsteducatie.

Meer lezen over cultuur

REACTIES

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!