Pizza’s bestaan in allerlei soorten en maten, maar waarom zou je een verse pizza laten bezorgen en er niet zelf een uit de diepvries in de supermarkt klaarmaken? Die koop je immers al voor 2 euro. ‘Een verse pizza smaakt gewoon lekkerder’ is een veelgehoord antwoord. Een panel van deskundigen nam de proef op de som en bestelde tien pizza’s bij verschillende lokale pizzakoeriers.
Er is beoordeeld op levertijd, formaat, prijs, temperatuur, bodem, vetheid, smaak en versheid. Om tot een zo eerlijke mogelijke beoordeling te komen werd overal dezelfde pizza besteld: Quattro Stagioni. Daar moet op zitten: mozzarella, tomaat, ham, champignons, olijven, artisjokken en dit opgedeeld in vier vakken. Anders wordt het een Capricciosa. Gemiddeld genomen worden alle pizza’s, met een uitzondering, voor 1,50 euro bezorgd. Meest opmerkelijke uitkomst is dat geen van de pizza’s bevatte wat er op een Quattro Stagioni moet zitten en op bijna allemaal lagen alle ingrediënten vrolijk door elkaar. De pizza’s waren best eetbaar, maar niet volgens bestelling. Qua bezorgtijd waren er enkele uitschieters, de grootste presteerde het om maar liefst 33 minuten te laat te bezorgen. De temperatuur was over het algemeen redelijk maar niet bijzonder warm. Qua versheid was er veel verschil, de ene bodem was duidelijk kant en klaar, de ander vers met de hand gemaakt. Over het belangrijkste onderdeel, de smaak, zei het testpanel unaniem: “Vrij flauw, geen spannend mondgevoel.” Ook hier zijn weer uitschieters van vette pizza’s tot cervelaatworst in plaats van salami. Kortom: een pizza van een pizzakoerier is niet per definitie een goede pizza.
Benieuwd naar meer resultaten en de winnaar van de grote pizzatest? Lees ApeldoorNEXTra!
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functionele cookies
Altijd actief
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
REACTIES