Deel 10 in de serie ‘Summer in the city’. Bloggers schrijven spontaan een verhaal op basis van een foto van een van de fotografen van Apeldoorn Direct.
De zomer begon zo mooi. Voor sommigen was eind juni, begin juli wellicht wat te warm, maar ik vond het heerlijk. Voor de horeca was dat natuurlijk ook prachtig. Maar de rest van de zomer, of wat daar voor door moest gaan, was het maar druilerig. Geen weer om lekker op een terrasje te zitten om wat te eten of te drinken. En wat doe je dan als horeca-ondernemer? Je kunt hoopvol de tafels en stoelen toch buiten zetten. Wellicht dat er toch wat mensen komen zitten die het fijn vinden om met een regencape buiten te zitten zonder last te hebben van te hard pratende mensen aan de andere tafeltjes. En je biertje zal ook niet zo snel te warm worden. Misschien wel te waterig, dat dan weer wel. Je kunt je als horeca-ondernemer natuurlijk ook alvast voorbereiden op het mooie weer dat misschien nog gaat komen. Wanneer vinden mensen het extra fijn om op een terrasje te zitten? Als het net geregend heeft en dan ineens toch heel zonnig is geworden. Om die sfeer optimaal te creëren, moet je inventief zijn. En dat zijn deze heren. Via internet is een speciaal goedje te verkrijgen dat, mits zorgvuldig aangebracht, er voor zorgt dat de dakpannen van je etablissement er altijd uit zien alsof het net geregend heeft. En dat gaat klanten aantrekken. Om te kunnen nagaan of het echt werkt, moeten we nog even wachten tot de zon weer schijnt.
40-jarige moeder van 4 en juriste. In het verleden actief geweest in de politiek voor Leefbaar Apeldoorn. Nu werkzaam in rekenkamercommissies en bezwarencommissies.
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functionele cookies
Altijd actief
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
REACTIES