Veranderingen op het Raadhuisplein: hoe reageren de horecaondernemers?
Door Kevin van Es
Met brasserie De La Mairie opent binnenkort een nieuwe horecazaak op het Raadhuisplein en speelt er een belangrijke vraag op; wat betekent dit voor de dynamiek van het plein? Hoe kijken de overige horecaondernemers tegen de veranderingen op het plein aan? We vragen het aan de hoofdrolspelers rond Apeldoorns grootse horecaplein, Adnan Yilmaz van restaurant Jules Verne en Thomas Nobels van café-restaurant Guusje.
Één geheel
Adnan is mede-eigenaar van Jules Verne. Hij ziet veel positiviteit in het nieuwe concept, aan het Raadhuisplein 2: “We hebben een fantastisch mooi plein. Als Raadhuisplein zijn we één geheel. Andere Apeldoornse horecaondernemers zien we zeker niet als concurrentie; we concurreren eerder samen tegen de horeca in andere steden.” Wat dit gaat doen met de dynamiek op het plein? “Daar komen we vanzelf achter,” aldus Adnan.
Thomas Nobels is eigenaar van Guusje, een van de meest recente aanvullingen aan het Raadhuisplein. Of brasserie De La Mairie de dynamiek op het plein verandert ‘weet hij niet’, Thomas ziet wel muziek in de nieuwe toevoeging van Hotel et le Café de Paris: “Een extra aanbieder lijkt mij goed voor het plein en voor Apeldoorn. De binnenstad loopt aardig leeg; alle initiatieven om dat tegen te gaan juich ik toe. Natuurlijk moet het wel een kwalitatief hoogstaand concept zijn, maar dat vertrouw ik de eigenaars van Café de Paris wel toe.”