Powervrouwen zoeken verbinding bij verkiezing FEM! Zakenvrouw Stedendriehoek 2019
Door Stéphanie Berris
De bovenzaal van SOAP aan het Zwitsalterrein was donderdagavond 28 maart bomvol. Een zaal vol ondernemende vrouwen, power women uit de Stedendriehoek, die elkaar binnen het FEM! Netwerk proberen te vinden en te versterken. Het nog altijd groeiende netwerk van vrouwelijke ondernemers in onze regio bestaat op dit moment al uit circa 500 betrokken leden.
De organisatie, grotendeels in handen van oprichtsters Hella Soethof en Ilona de Haan, heeft zich ten doel gesteld lokale zakenvrouwen bijeen te brengen, om kennis te delen en relaties te bouwen die bijdragen aan eenieders succes.
Na de ontvangst met een flûte cava en een fotomoment, kreeg speciale gast Ilse Harmelink de eer om de avond te openen. Als directeur van Apeldoorn Marketing betoogde zij dat netwerken vanzelfsprekend zou moeten zijn, en gaf ze aan de hand van een voorbeeld uit haar persoonlijk leven mee dat je kwaliteiten essentieel zijn, maar dat relaties evengoed bepalend kunnen zijn bij het bereiken van je doelen. Ze introduceerde hierbij het begrip “amplification” (versterking), een term die vrouwen in het Witte Huis ten tijde van president Obama gebruikten voor hun strategie om elkaars rol onderling te steunen en versterken. Door bewust elkaars inbreng tijdens vergaderingen te herhalen, wisten de vrouwen te voorkomen dat hun punt niet gehoord werd of juist door een man werd ‘gekaapt’. Door elkaar op deze manier te versterken, groeiden de kansen en de invloed van vrouwen in het Witte Huis. Volgens Harmelink zou deze strategie ook de basis moeten vormen van het FEM! netwerk: elkaar versterken en helpen te groeien door kennis te delen.
De avond was georganiseerd rondom de 3e editie van de verkiezing van FEM! zakenvrouwen van het jaar 2019. Ruim 7000 mensen hebben hun stem uitgebracht, en konden daarbij hun voorkeur uitspreken voor genomineerden in 5 categorieën. Uit elke categorie mochten de 3 dames met de meeste stemmen het podium 1 minuut benutten om een korte pitch te geven van hun onderneming, waarna de winnares bekend werd gemaakt.
De winnaressen per categorie waren:
- Young Talent: Martine Wagemans (Vrouwencoach, Twello)
- Creative Brain: Moon Kuijper (MOON, Deventer)
- National Wonder Woman: Yvet Brummelhuis & Sanne Anvelink (The World of Yes, Apeldoorn)
- Power Woman: Elise Teunissen (TEUN, Apeldoorn)
- Independent Woman: Eline Boute (NovaSkin, Apeldoorn)
Tenslotte was er nog een Publieksprijs, die ging naar Vivienne van Beusekom van the VIP Company in Teuge. Alle winnaressen werden verblijd met een cheque die stond voor verschillende vormen van zakelijke hulp, die de FEM! leden elkaar onderling kunnen bieden.
De ondernemende dames werden vanaf het podium van harte aangespoord om hun verkiezing aan te wenden ter promotie van hun ondernemerschap. Er werd dan ook tijd ingeruimd voor een ‘persmomentje’ en uiteraard was er aansluitend uitgebreid gelegenheid tot feliciteren onder het genot van een borrel. Hier bleek maar weer, dat netwerken niet een met bewust zakelijke activiteit hoeft te zijn, maar dat verbinding vanzelf tot stand komt tijdens een gezellige avond met ondernemende vrouwen.
Voor de rest van 2019 heeft het FEM! netwerk ook weer haar FEM! Business Night Out, de FEM! Networkdate en de FEM! Fooddate op de agenda staan.
Meer informatie over het FEM! netwerk of lid worden? Klik dan hier
REACTIES